Ik ben client

Hier vindt u informatie die voor u als cliënt van belang kan zijn. Klik op de betreffende regel voor meer informatie over het onderwerp.

Extra leefgeld aanvragen
Aanvragen voor extra leefgeld kunt u 24 uur per dag indienen.

Telefonisch (voicemailbox): bel 0320 257 359 en kies voor optie 0. U komt dan in onze voicemailbox. Hier spreekt u uw naam, uw telefoonnummer, het benodigde bedrag en de reden van aanvraag in.

Of per Email: via extrageld@de-bewindvoerder.nl. In het mailbericht vermeldt u dan uw naam, uw telefoonnummer, het benodigde bedrag en de reden van de aanvraag.

Aanvragen die op werkdagen voor 9 uur ’s morgens ingediend zijn, worden dezelfde dag in behandeling genomen. Indien uw aanvraag wordt toegekend, staat het geld aan het eind van de middag op uw leefgeldrekening.

Bankpas verloren of geblokkeerd
Bent u uw bankpas verloren of is deze geblokkeerd? Neem dan contact op met uw bewindvoerder zodat wij voor u een nieuwe bankpas en/of pincode kunnen aanvragen.
Vakantiegeld uitbetalen
U heeft geen schulden en uw financiële buffer bedraagt meer dan 1500 euro: u heeft recht op het volledige vakantiegeld.

U heeft geen schulden maar uw financiële buffer is minder dan 1500 euro: u heeft recht op 75% van het vakantiegeld.

U heeft nog openstaande schulden: in dat geval heeft u recht op 25% van het vakantiegeld. Voorwaarde is wel dat er op uw vakantiegeld geen beslag gelegd is.

Geld reserveren voor een specifiek doel
De bewindvoerder kan voor u geld opzij zetten voor een toekomstige uitgave of aankoop mits het budgetplan dit toelaat. Bijvoorbeeld voor uw verjaardag, de feestdagen of dierenarts kosten. Neem contact op met uw bewindvoerder om de mogelijkheden te bespreken.
Meekijken in dossier - 2Look
Als cliënt van Balans Casemanagement kunt u meekijken in uw eigen financiële zaken. Zo kunt u bijvoorbeeld uw bankafschriften inzien, uw budgetplan, geplande betalingen en de status van eventuele schulden. Deze mogelijkheid tot meekijken heet 2Look.

U kunt toegang tot 2Look aanvragen bij uw bewindvoerder. De voorwaarde is wel dat u over een e-mailadres beschikt en toegang heeft tot internet (computer, tablet of telefoon). Als u zelf niet over internet beschikt, kunt u ook iemand machtigen, bijv. uw begeleider of een familielid.

Zelf internetbankieren
Als uw bankrekeningen bij de ABN Amro bank lopen, kunt u bij uw bewindvoerder internetbankieren aanvragen. Hiermee kunt u zelf van uw leefgeldrekening betalingen via internet doen, bijv. om uw OV-kaart op te laden. Met internetbankieren heeft u ook direct inzicht in het saldo op uw leefgeldrekening
Iemand machtigen
Het is mogelijk om iemand te machtigen die namens u financiële, persoonlijke of medische gegevens uit uw dossier mag opvragen. Dit kan bijvoorbeeld een familielid of een persoonlijk begeleider zijn. Deze persoon kunt u ook machtigen om toegang tot 2Look te krijgen voor inzage in uw financiële zaken.

Zonder een machtiging verstrekken wij nooit informatie uit uw dossier aan andere personen dan uzelf.

Link formulier Machtiging contactpersoon
Link formulier Machtiging 2Look

Niet gevonden wat u zocht? Neemt u dan even contact op met uw bewindvoerder.


Klik hier om naar uw 2Look te gaan